top of page
  • Writer's pictureEller

Rütmimuusika õpituba


Ootame 6. - 9. klassi õpilasi koolivaheajal, 26. ja 27. aprillil Heino Elleri Muusikakooli

rütmimuusika õpituppa.

Õpetaja Liis Lutsoja.


1. rühma töötuba kell 10 - 11.30

2. rühma töötuba kell 14 -15.30

Rühma suurus on kuni 8 õpilast.

Kasutame koolivaheaja nädalat põnevaks koosmusitseerimiseks!


Osalemiseks palun täida registreerimisvorm

Enda kohta räägib Liis nii:

"Olen rütmimuusika viiuldaja ja pedagoog. Õpetan hetkel ametlikult TÜ VKA-s, MUBA-s ja Saue Muusikakoolis. Lisaks annan eratunde ning suviti viin läbi töötubasid erinevates keelpilli laagrites (nt Suzuki ühingu laager, Kratt Festival, TMKK Albu laager..). Ise olen lõpetanud Georg Otsa nimelise Muusikakooli, EMTA ning Centre des Musiques Didier Lockwood'i Prantsusmaal. Kui käisin ise lastemuusikakoolis, siis ainukene muusikastiil, mida mulle õpetati, oli klassikaline muusika. Ma väga austan ja armastan klassikalist muusikat ja klassikalise muusika tugev põhi on äärmiselt oluline, aga alati tundsin, et midagi on nagu puudu. Alati otsisin midagi veel. Kahjuks oli aeg selline, et mitte keegi ei osanud mulle tutvustada ka muid stiile, mida viiuliga saaks mängida. Teadupärast on ju viiul, vioola ning tšello olnud ajalooliselt ning traditsiooniliselt alati pigem klassikalise muusika instrumendid.

Rütmimuusika ja jazzi avastasin enda jaoks ise täiesti juhuslikult. Töötasin ennast üles, et saaksin minna õppima maailmakuulsa jazzviiuldaja Didier Lockwood'i juurde. Minu jaoks oli pärast õpingute lõpetamist hästi oluline anda oma panus Eesti noorte keelpillimängijate arengusse. Tahaksin, et neil oleks juba väiksest saati laiem muusikaline põhi, silmaring ja võimalused. Olen juba mitmeid aastaid tegevmuusiku töö kõrvalt õpetanud ja töötubasid andnud ning tunnen nüüd, et aeg on küps mu programmi viimiseks Eesti muusikakoolidesse laiemalt. Alustan sellest, et pakun muusikakoolidele oma workshoppe (töötubasid). Oma töötubades tegelen põhiliselt imitatsiooniga (kuulmise järgi mängimisega), improvisatsiooniga, rütmikaga, rütmimuusika tunnetuse ja tehnika õppimisega ning koosmänguga. Töötoad on pingevabad ja lõbusad. Soovin, et minu tundides õpilased julgeksid katsetada, ei kardaks eksida ning sooviksid luua ise muusikat. Leian, et sellised teadmised ja oskused on äärmiselt olulised lapse/noore muusikaliseks arenguks. Igaühest ei pea saama rütmimuusik (kuigi igaüks võiks saada võimaluse rütmimuusikaga tutvumiseks juba noores eas!), aga olen täiesti veendunud (ja olen juba ise ka tulemusi näinud), et teadmised rütmimuusikast aitavad väga palju kaasa noore muusiku arengule üleüldiselt.

47 views
bottom of page