Sisseastumiseksami osad ja nende kirjeldus:
KOMPOSITSIOON:
1. Motivatsioonikiri (ca 150 sõna, võtta kaasa sisseastumiseksamile), mis puudutab küsimusi:
milline on varasem kokkupuude muusika komponeerimisega
millised on muusikalised eeskujud
Motivatsioonikirja hindamiskriteeriumi koefitsent jääb täitmata (on 0) kandidaadil, kes seda ei esita. Maksimumskoor on kandidaadil, kes on mõistnud ülesannet, õigekiri ja grammatika on korrektne, töös ei esine trükivigu, ilmneb hea või väga hea sõnaline väljendusoskus ja töö sisaldab huvitavaid ning asjakohaseid mõtteid või kirjeldusi.
Sarnaseid teemasid käsitleb ka kohapeal aset leidev vestlus. Vestlust eraldi ei hinnata.
Eesmärgiks on saada ülevaade kandidaadi senisest haridusteest, tema silmaringist ja kultuurilisest teadlikkusest ning suhtest muusikaga, sõnalisest väljendusoskusest, motivatsioonist Elleri koolis valitud eriala omandamiseks, ootustest koolile ja õppekaval õppimise eesmärkidest jms.
2. Klaveril palutud teoste mängimine:
polüfooniline teos (kui õpilaskandidaat eelnevalt klaverit õppinud ei ole või on sellekohane õpiaeg olnud hästi põgus, võib küsitud teos olla lihtne kahehäälne inventsioon vms.)
suurvormi osa (samuti võimalik valida vajadusel mõni eriti kerge sonatiini osa).
Klaveri (korralik) mängutase on eeldatav põhjusel, et järgnevas õppetöös kujuneb suur osa klaveripõhiseks ning liiga madal tase ei luba tõenäoliselt saavutada vajaminevat harmoonias, partituuri lugemises jms.
3. Varem kirjutatud teoste tutvustamine. Hinnatakse:
teose ja ideede olemasolu üldiselt
sisseastumise ajaks omandatud tehnilisi oskusi
MUUSIKATEOORIA:
1. Motivatsioonikiri (ca 150 sõna, võtta kaasa sisseastumiseksamile), mis puudutab küsimusi:
milline on varasem kokkupuude muusikast mõtlemise ja kirjutamisega
millised oni huvipakkuvamad uurimisteemad
Motivatsioonikirja hindamiskriteeriumi koefitsent jääb täitmata (on 0) kandidaadil, kes seda ei esita. Maksimumskoor on kandidaadil, kes on mõistnud ülesannet, õigekiri ja grammatika on korrektne, töös ei esine trükivigu, ilmneb hea või väga hea sõnaline väljendusoskus ja töö sisaldab huvitavaid ning asjakohaseid mõtteid või kirjeldusi.
Sarnaseid teemasid käsitleb ka kohapeal aset leidev vestlus. Vestlust eraldi ei hinnata.
Eesmärgiks on saada ülevaade kandidaadi senisest haridusteest, tema silmaringist ja kultuurilisest teadlikkusest ning suhtest muusikaga, sõnalisest väljendusoskusest, motivatsioonist Elleri koolis valitud eriala omandamiseks, ootustest koolile ja õppekaval õppimise eesmärkidest jms.
2. Klaveril palutud teoste mängimine:
polüfooniline teos (kui õpilaskandidaat eelnevalt klaverit õppinud ei ole või on sellekohane õpiaeg olnud hästi põgus, võib küsitud teos olla lihtne kahehäälne inventsioon vms.)
suurvormi osa (samuti võimalik valida vajadusel mõni eriti kerge sonatiini osa).
Klaveri (korralik) mängutase on eeldatav põhjusel, et järgnevas õppetöös kujuneb suur osa klaveripõhiseks ning liiga madal tase ei luba tõenäoliselt saavutada vajaminevat harmoonias, partituuri lugemises jms.
3. Kohapeal kirjutatav lühiessee (ca üks lehekülg) mõnel üldisel muusikat puudutaval teemal. Essee eesmärk on:
näha muusikast mõtlemise oskust lühikeses ja vabas vormis
näha väikesemõõdulise teksti koostamise suutlikkust